Ikä- ja muistiystävällinen taloyhtiö -hanke 2024–2025

Tervetuloa Kiinteistöliiton Ikä- ja muistiystävällinen taloyhtiö -hankkeen sivuille.
Hankkeen edetessä keräämme tälle verkkosivulle tietoa , miten vaikuttaa ikääntymisen aiheuttamiin asumisen haasteisiin ja miten ongelmia voidaan ennaltaehkäistä.

Kiinteistöliiton jäsenyhdistysten ja Ympäristöministeriön rahoittaman hankkeen tavoitteena on kehittää ikäihmisten asumista taloyhtiöissä turvallisuuden, muistiystävällisyyden, esteettömyyden ja yhteisöllisyyden näkökulmista. Päävastuullisena toteuttajana toimii Kiinteistöliitto Varsinais-Suomi.

Kiitos kaikille hankkeen kyselyyn vastanneille

Maaliskuisessa kyselyssä kartoitettiin taloyhtiöiden ikäystävällisen asumisen kehittämistarpeita. Tuloksista julkaistaan myöhemmin raportti. Saimme 3000 vastausta eri puolilta Suomea ja 881 pilottikokeilutoivetta. Kaikille sähköpostiosoitteensa jättäneille lähetettiin jatkokysely, jonka perusteella valitaan lopulliset pilottiyhtiöt. Hankkeen edetessä pilottien kokemuksia julkaistaan tällä sivustolla.

Hankkeen infowebinaari pidettiin 14.3. klo 15.00–16.30. Katso ohjelma.

Asumisneuvonta ikääntyvien haasteista Kiinteistöliiton jäsentaloyhtiöiden edustajille
ma–pe klo 9–15 numerossa (02) 724 9203.
Neuvontaa antaa hanketyöntekijä vuosina 2024–25.