Käynnissä olevat hankkeet

• CircularHoodFood (2020 – 2021). Hankkeessa edistetään hiilineutraalin kaupunkiympäristön syntymistä, kiertotalousratkaisuja, ruokaan liittyvän hiilijalanjäljen pienenemistä sekä uuden liiketoiminnan, yhteistyön ja uusien ratkaisujen syntymistä. Hankevastuu: HSY, Helsingin yliopisto, Metropolia ammattikorkeakoulu, Vantaan kaupunki, Uudenmaan liitto.
  • ROTI 2021 (2020 – 2021). Rakennetun omaisuuden tilan ja kehityksen arviointia varten kehitetty järjestelmä, joka perustuu laajaan faktapohjaan ja asiantuntijapaneeleiden työskentelyyn. Toteutetaan yleensä kahden vuoden välein. Hankevastuu: RIL.
  • Isännöintipalveluiden laadun mittaaminen (2019 – 2020): Isännöintipalveluiden laadun mittaaminen ja laatuarvioinnin ottaminen osaksi isännöintipalvelusopimuksia. Hankevastuu Tampereen yliopisto, CoreLab.
  • Sisäilmaolosuhteiden jatkuva valvonta ja ohjaus. Kehityshanke, jossa testataan ja kehitetään ratkaisuja mitata, valvoa ja ohjata rakennuksen sisäilmasto-olosuhteita ja tätä kautta säätää teknisten järjestelmien toimintaa. Hankevastuu: Enermix Oy, TAMK, TTY.
  • Pelastusturvallisuus taloyhtiöissä -verkkokurssi/opas. Yhteistyössä Helsingin Pelastusliiton (HELPE) kanssa laaditaan Pelastusturvallisuus taloyhtiössä -verkkokurssi/opas. Jäsentaloyhtiöiden käytettäväksi kurssi julkaistaan talvella 2021.
  • Asunto-osakeyhtiöiden isännöintitehtäväluettelon päivittäminen (2020). Hankevastuu: Kiinteistömedia Oy.
  • Asunto-osakeyhtiön isännöintitehtäväluettelon sähköisten tarjouspyyntölomakkeiden laadinta. Uudet sähköiset tarjouspyyntölomakkeet isännöintipalveluiden hankintaan. Hankeaika: 2019-2020. Hankevastuu: Kiinteistömedia Oy.
  • Rakentamisen referenssiportaali (2017 – 2020). KIRA-Digi –kehityshankkeen tavoitteena on rakentamisen referenssiportaalin tuottaminen. Hankevastuu Rakentamisen Laatu RALA ry.