
Kotibotti vastaa taloyhtiöiden lakikysymyksiin 24/7
Taloyhtiöiden hallitusten ja isännöitsijöiden lakipalvelun parantamiseksi Kiinteistöliitto on ottanut käyttöön Kotibotin. Uusi palvelu täydentää aiemmin taloyhtiöiden käytettävissä olleitta Kiinteistöliiton ja jäsenyhdistysten lakiasioiden puhelinneuvontoja sekä jäsensivujen Lakihelppi-palvelua. Kotibotti palvelee kaikkia kävijöitä sivulla Kotibotti.
Kotibotti vastaa taloyhtiöitä koskeviin lakikysymyksiin kellonajasta tai viikonpäivästä riippumatta. Botin koulutuksesta ja vastaamaan opettamisesta vastaavat Kiinteistöliiton lakimiehet. Kotibotti vastaa yleisimpiin asunto-osakeyhtiössä ilmeneviin yksinkertaisiin lakikysymyksiin nopeasti ja ymmärrettävästi.
Käyttäjä voi esittää Kotibotille kysymyksiä taloyhtiön lakiasioista joko kirjoittamalla kysymyksensä tai valitsemalla alkuun aihepiirin, jota kysymys koskee. Kotibotti on opetettu vastaamaan alkuvaiheessa etenkin kysymyksiin, joiden aihe on kunnossapitovastuu, osakasmuutostyö, yhtiökokous, yhtiövastike ja huoneiston hallintaanotto.
Kiinteistöliiton asiantuntijat päivittävät Lakibotin sisältöä jatkuvasti. Mikäli Kotibotti ei osaa vastata johonkin kysymykseen, niin näistä kysymyksistä muodostuu botille ”tukiopetuslista”. Kiinteistöliiton lakimiehet täydentävät palvelua, jotta Kotibotti osaa jatkossa vastata yhä useampiin kysymyksiin.