× Kiinteistöliiton toimisto ja kaikki neuvonnat ovat kesälomalla 15.–26.7. Palaamme palvelemaan porrastetusti maanantaina 29.7. Voit tarkistaa oman alueellisen jäsenyhdistyksesi auki olevat palvelut yhdistyksen omilta sivuilta www.kiinteistoliitto.fi/yhdistykset .

Muutoksia rakentamisen tiedonantovelvollisuuteen

18.11.2019

Rakentamisen tiedonantovelvollisuus on osa harmaan talouden torjuntaa ja sitä koskevat säännökset tulivat voimaan heinäkuussa 2014. Tiedonantovelvollisuus koskee urakkatietoja ja yhteisen työmaan työntekijätietoja. Edellä mainitut tiedot annetaan eri perusteilla. Tiedonantovelvollisuuteen liittyvät perusasiat säilyvät edelleen ennallaan ja marraskuun 2019 alusta voimaan tulleet muutokset koskevat Verohallinnolle annettavien tietojen yksityiskohtia.

Minna Anttila

Kirjoittaja on Kiinteistöliiton vanhempi lakimies