Hissi- ja esteettömyysseminaari

09.09.2020 klo 13.00 Jyväskylän pääkirjasto, Unonsali

Tervetuloa kaikille avoimeen seminaariin kuulemaan asiantuntijoilta, kuinka esteettömyydellä voidaan parantaa asumisen laatua kaikissa elämänvaiheissa. Esteettömyys helpottaa arkea ja lisää asuinympäristön turvallisuutta, nostaa asunnon arvoa ja mahdollistaa omassa kodissa asumisen myös elämäntilanteiden muuttuessa. Toimenpiteitä voivat olla esimerkiksi hissin asentaminen, ulko-ovien automatisointi, hissin esteettömyyskorjaukset, kulkuluiskien-, kaiteiden- tai porrashissin rakentaminen.

OHJELMA:
13.00 Avaussanat

13.15 Hissi- ja esteettömyysavustukset kiinteistöille, Asumisen rahoitus -ja kehittämiskeskus (ARA) ja Jyväskylän kaupunki

Aran asiantuntija kertoo hissi- ja esteettömyysavustuksista ja niiden hakuprosesseista. Jyväskylän kaupungin asiantuntija kertoo Jyväskylän kaupungin myöntämästä hissi- tai esteettömyysavustuksesta.

13.45 Esteetön arki, Invalidiliitto
Invalidiliiton asiantuntija kertoo ratkaisusta ja mahdollisuuksista esteettömyyden parantamiseksi kodissa ja kiinteistöjen yhteistiloissa.  ​​​

14.15 Teknisiä toteutuksia, KONE

Helppo ja turvallinen matka kerrostalon ulko-ovelta kotiovelle. KONEen  asiantuntija kertoo esteetttömyyttä tukevista ovi- ja hissiratkaisuista sekä digitaalisista palveluista.

14.45 Kahvit

15.15 Rakennusvalvonta ja lupa-asiat, Jyväskylän kaupunki

Rakennusvalvonnan asiantuntija kertoo lupakäytännöistä, joita hissi- ja esteettömyyskorjaukset vaativat.

15.30 Päätöksenteko taloyhtiöissä, Kiinteistöliitto Keski-Suomi
Asunto-osakeyhtiöiden hallinnon asiantuntija kertoo, miten taloyhtiöissä päätetään hissi- ja esteettömyyshankkeista ja niiden rahoittamisesta.

15.45 Keskustelua ja tilaisuuden päätös viimeistään 16.30

Tilaisuus on maksuton ja kaikille avoin.
Tilaisuuden järjestävät yhteistyössä Kiinteistöliitto Keski-Suomi ja Jyväskylän Kaupunki.

Toivomme ennakkoilmoittautumista 2.9.2020 klo 23:59 mennessä tilaisuuden järjestelyjen vuoksi.

Ilmoittaudu tapahtumaan