Eurooppa-foorumi: Vihreä siirtymä taloyhtiöissä

28.08.2024 klo 13.30 Sopukka

Eurooppa-foorumi järjestetään jo seitsemättä kertaa Turussa 28.–30.8.2024. EU-keskustelun ykkösareenan teema on tänä vuonna ”Euroopan turvallinen tulevaisuus”. Kiinteistöliitto Varsinais-Suomi järjestää paneelikeskustelun, jonka aiheena on Vihreä siirtymä taloyhtiöissä.

Suomessa asunto-osakeyhtiöistä runsaat 80 000 on kotitalouksien omistamia ns. hajautetun omistuksen taloyhtiöitä, joissa on runsaat 1,3 miljoonaa asuntoa. Energiatehokkuusvaatimukset kiristyvät. Suomalaisten kodit sijaitsevat osittain sellaisilla alueilla, jossa väki vähenee eikä korjaaminen aina ole taloudellisesti perusteltua tai rahoitusta on vaikeasti saatavissa. Ratkaisuilla on suuri vaikutus kansantalouteen ja kotitalouksien varallisuuteen. Mikä on taloyhtiöiden rooli vihreän siirtymän toteuttajana ja ilmastonmuutoksen torjunnassa?

Puhujat:
Neuvontainsinööri Energiatekniikan DI Matts Almgrén, Kiinteistöliitto Varsinais-Suomi
Pääekonomisti Henna Mikkonen, Säästöpankkiryhmä
Kansanedustaja Ville Valkonen, Kokoomuksen eduskuntaryhmä
Apulaispormestari Elina Rantanen, Turun Kaupunki

Moderaattorina toimii toiminnanjohtaja Juuso Kallio, Kiinteistöliitto Varsinais-Suomi.

Ohjelman kieli: suomi, simultaanitulkkaus englanniksi

Milloin: Keskiviikko, Elokuu 28 13:30 - 14:15

Missä: Sopukka, Itäinen Rantakatu 14, 20800 Turku

Liity Verkkolähetykseen tästä.

Kuinka ostan liput tapahtumaan?
Tapahtuma on kaikille osallistujille ilmainen. Tapahtumaan haluavien on kuitenkin ilmoittauduttava ennakkoon. Paikat täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä. Kaikki ohjelmanumerot striimataan ja niitä voi seurata vapaasti. Lisätietoja tapahtuman sivuilta.