× Kiinteistöliiton toimisto ja kaikki neuvonnat ovat kesälomalla 15.–26.7. Palaamme palvelemaan porrastetusti maanantaina 29.7. Voit tarkistaa oman alueellisen jäsenyhdistyksesi auki olevat palvelut yhdistyksen omilta sivuilta www.kiinteistoliitto.fi/yhdistykset .

Ikä- ja muistiystävällinen taloyhtiö – hankkeen infowebinaari

14.03.2024 klo 15.00

Ikä- ja muistiystävällinen taloyhtiö – hankkeen infowebinaari

Suomalaisissa asunto-osakeyhtiöissä asuu yhä iäkkäämpää väkeä, jolloin ikääntymiseen liittyvät asumisen kysymykset haastavat yhä enemmän myös taloyhtiöitä. Kiinteistöliiton alueelliset jäsenyhdistykset käynnistävät hankkeen, jonka päätavoitteena on kehittää taloyhtiöitä ikä- ja muistiystävällisiksi sekä jakaa aiheeseen liittyvää tietoa. Hanketta rahoittavat Ympäristöministeriö ja Kiinteistöliiton jäsenyhdistykset. Hankkeen päävastuullisena toteuttajana toimii Kiinteistöliitto Varsinais-Suomi. Lisätietoja: www.kiinteistoliitto.fi/ikajamuisti

Hankkeen tavoitteena on rakentaa eri toimijoiden välinen yhteistyö taloyhtiötä palvelevaksi, suunnitelluksi kokonaisuudeksi. Ikä- ja muistiystävällinen taloyhtiö huomioi ikääntyvien asukkaiden tarpeet ja voimavarat sekä tukee toimillaan asukkaiden turvallisuutta ja hyvän, aktiivisen arjen mahdollistumista. Webinaarissa esitellään hankkeen taustaa ja tulevia toimenpiteitä, sekä kuullaan eri asiantuntijoiden puheenvuoroja tehdyistä havainnoista ikääntyvien asumisoloihin liittyen.

Aika: 14.3.2024 klo 15.00-16.30

Paikka: Teams verkkotilaisuus

Ohjelma:

Tilaisuuden avauspuheenvuoro – ja hankkeen toteuttajan terveiset
Toiminnanjohtaja Juuso Kallio, Kiinteistöliitto Varsinais-Suomi
Hanketyöntekijä Maura Tiuraniemi, Kiinteistöliitto Varsinais-Suomi

Ympäristöministeriön tervehdys
Asuntoneuvos Raija Hynynen, Ympäristöministeriö

Ikääntyneiden asumisen kehittäminen taloyhtiöissä - hankkeen taustat
Kehitysjohtaja Katariina Välikangas, Tahituuri Oy

Mitä arjen haasteita muistisairas kohtaa taloyhtiöasumisessa?
Asiantuntija Outi Ronkainen, Muistiliitto

Valtakunnallisen korjausneuvonnan havaintoja ja ratkaisuja taloyhtiöissä asuvien ihmisten haasteisiin
Korjausneuvonnan päällikkö Jukka Laakso, Vanhustyön keskusliitto

Korjausavustukset taloyhtiöille ja osakkaille