Energiayhteisöwebinaari

12.04.2023 klo 17.00

Energiayhteisöwebinaari

Ke 12.4. klo 17.00 – 19.00

Suomessa taloyhtiöt ovat nousemassa keskeisiksi energiayhteisötoimijoiksi. Ne sopivat erinomaisesti yhteisötoimintaan, sillä ne ovat jo valmiiksi paikallisten asukkaiden muodostamia organisaatioita. Niissä on myös totuttu hallinnoimaan yhteistä omaisuutta sekä organisoimaan ja yhteisrahoittamaan erilaisia projekteja.

Kuluttamisen näkökulmasta suomalaiset taloyhtiöt ovat jo pitkään olleet energiayhteisöjä, sillä taloyhtiöiden yleinen toimintaperiaate on ollut tarjota asuntoihin lämpöä yhtiövastikkeella.

Tule kuulemaan lisää aiheesta, webinaarin vetävät innovaatiojohtamisen apulaisprofessori Jouni K. Juntunen ja väitöstutkija Ella Tolonen Vaasan yliopistosta. Rebecka Rajamäki Vaasan Sähköverkko Oy:stä on myös mukana kertomassa, miten energiayhteisö perustetaan taloyhtiöön Vaasan alueella.

Webinaari on tarkoitettu Pohjanmaan Kiinteistöyhdistyksen jäsentaloyhtiöiden hallituksille ja isännöitsijöille.