Osoitteenmuutos Plaza
Etusivu > Tapahtumakalenteri > Mahdollisuuksien remontti -koulutusilta, Tampere

Mahdollisuuksien remontti -koulutusilta, Tampere
14.11. - Tampere

Korjaushanke on taloyhtiön hallinnolle haastava tehtävä. Hankkeet rasittavat osakkaiden taloutta, minkä lisäksi ne ovat monimutkaisia. Taloyhtiön remontissa on hallittava tekniikka suunnitteluineen ja urakkakilpailuineen, juridiikka päätöksenteon vaiheineen ja sopimuksineen, rahoitustalous sekä viestintä osakkaiden ja asukkaiden suuntaan.

Taloyhtiössä päätösvalta on osakkailla ja hanke tulee viedä läpi niin, että osakkaat pääsevät aidosti vaikuttamaan siihen. Korjaushankkeen läpivientiä helpottaa kaikissa vaiheissa se, että taloyhtiön hallitus ja isännöinti tiedostavat, mitkä asiat vaikuttavat korjaushankkeiden onnistumiseen. Asiantuntemuksen hankkiminen auttaa taloyhtiön hallitusta valvomaan taloyhtiön etua.

Mahdollisuuksien remontti -kiertueen keskeisenä tavoitteena on tuoda taloyhtiöiden hallituksille ja isännöinnille tietoa kiinteistön ylläpidon ja korjausrakentamisen kokonaisuudesta.

Koulutusilta on kaikille avoin ja maksuton ja suunnattu erityisesti hallituksille, osakkaille, asukkaille ja toiminnantarkastajille.

Ajankohta: tiistai 14.11.2017 klo 16:00 - 20:30, luennot alkavat klo 16:45
Paikka: Technopolis Yliopistonrinne, Kalevantie 2, Tampere

Ohjelma jakautuu kahteen osioon: Ylläpito ja korjaus, joita molempia tarkastellaan tekniseltä, juridiselta ja taloudellista kannalta. Kouluttajana toimivat Kiinteistöliiton ja Talokeskuksen asiantuntijat.

Ylläpito:

Tekniikka: suunnitelmallisen kiinteistönpidon merkitys, neuvontainsinööri Kaisa Kettunen, Kiinteistöliitto Pirkanmaa

Juridiikka: Päätöksenteko ja sen merkitys kiinteistön ylläpidossa, apulaispäälakimies Kristel Pynnönen, Kiinteistöliitto

Talous: Korjaushankkeen rahoitus - ennakkovarautuminen ja rahoitusvaihtoehdot, talous- ja veroasiantuntija Juho Järvinen, Kiinteistöliitto

Korjaus:

Tekniikka: Onnistuneen korjaushankkeen keskeiset vaiheet, neuvontainsinööri Kaisa Kettunen, Kiinteistöliitto Pirkanmaa

Juridiikka: Korjaushankkeen päätökset, vastuut ja tehtävät. Korjaushankkeen kilpailutus ja toteutusmuotojen erot, apulaispäälakimies Kristel Pynnönen, Kiinteistöliitto

Talous: Korjausvaiheen taloudenpito ja vakuutusturva, taloushallinnolliset toimenpiteet hankkeen päätyttyä, talous- ja veroasiantuntija Juho Järvinen, Kiinteistöliitto

Tilaisuuksissa täydentävät alan ratkaisuja tarjoavien yritysten näyttelyosastot.

Kiinteistolehti_logo_pieni_nega.png

Kiinko_pieni_185x43.gif