Verkkokurssit

Kiinteistöliiton jäsenille on tarjolla useita maksuttomia verkkokursseja, joita voit suorittaa jäsensivujen kautta. Kirjaudu jäsensivuille ja aloita oppiminen Videot ja verkkokurssit -sivulla.

Kerrostalon parveke kuva oikeassa reunassa, vasemmalla sinisessä laatikossa verkkokurssin nimi.

Isännöinnin ostaminen

verkkokurssista saat hyvät edellytykset onnistua taloyhtiöllesi sopivan isännöintiyrityksen ja isännöitsijän valinnassa.

Kurssi antaa eväitä mm. oman taloyhtiön tarpeiden tunnistamiseen, tarjouspyynnön tekemiseen ja sopivien isännöintiyritysten kartoittamiseen.

HTHJ - Hyväksytty taloyhtiön hallituksen jäsen

on taloyhtiöiden hallituksen jäsenille ja puheenjohtajille suunnattu verkkokurssi-kokonaisuus, joka on jäsentalojen kaikille hallituksen jäsenille maksuton. HTHJ koostuu viidestä kurssista:

• Hallituksen tehtävät ja vastuut
• Taloyhtiön yhtiökokous
• Taloyhtiön talous
• Taloyhtiön sopimukset ja kilpailutus
• Kiinteistön ylläpito

HTHJPLUS - Hallituksen puheenjohtajana taloyhtiössä

tarjoaa tietoa, taitoa ja vinkkejä hallituksen puheenjohtajuuden menestykselliseen hoitamiseen. Käytännössä esiin tulevia ongelmatilanteita valaistaan kuvitteelliseen Asunto-osakeyhtiö Onnelaan sijoittuvin animaatioin. Kurssilla käydään myös läpi Taloyhtiön hyvä hallintotapa -suosituksia.

Toiminnantarkastuksen perusteet

on suunnattu taloyhtiöiden toiminnantarkastajille ja toiminnantarkastajiksi haluaville. Kurssilta saa kattavat perustiedot toiminnantarkastuksen tekemiseen.

Kurssi on jaoteltu niin, että toiminnantarkastuksen
voi suorittaa kurssin ohessa. Tarkastettavat taloyhtiön hallinnon ja talouden osa-alueet käydään yksityiskohtaisesti läpi. Esimerkkien ja monipuolisten työkalujen avulla voi ohjatusti laatia muistioita toiminnantarkastuksen eri vaiheista.

Taloyhtiön pelastussuunnitelma (TaPe)

verkkokurssin avulla pystyt asiantuntijoiden ohjauksessa laatimaan taloyhtiöllesi asianmukaisen pelastussuunnitelman. Lisäksi saat ohjeita pelastussuunnitelman keskeisistä sisällöistä viestimiseen. Pelastussuunnitelman avulla parannetaan taloyhtiön varautumista tunnistamalla keskeiset riskit ja määrittämällä toimenpiteet niiden hallitsemiseksi sekä ohjeistamalla toimimaan oikein vaaratilanteissa.