Osoitteenmuutos Plaza
Etusivu Jäseneksi Taloyhtiöille Vuokrataloille Vuokranantajille Medialle
Etusivu > Neuvonta ja palvelut > Koulutus

Monipuolista koulutusta Kiinteistöliitosta

Kiinteistöliitto ja sen alueelliset yhdistykset järjestävät koulutusta sekä alan ammattilaisille että taloyhtiön luottamushenkilöille. Tarjolla on ajankohtaiskoulutusta esimerkiksi putkiremonteista, sopimushallinnasta, osto-osaamisesta, asunto-osakeyhtiölaista ja korjausrakentamisesta.

Lisäksi on kiertueita ja erilaisia tilaisuuksia, kuten Helsingissä vuosittain järjestettävä Taloyhtiötapahtuma tai Kiinteistömessujen tietoiskut. Kiinteistöliitto järjestää säännöllisesti myös valtakunnallisia seminaarikiertueita. Tilaisuuksia on pidetty muun muassa digitv- ja laajakaista-asioista, sisäilmakysymyksistä, putkiremonteista, energiansäästöstä ja korjausrakentamisesta.

Koulutusjärjestelmä taloyhtiöiden hallituksille

Kiinteistöliiton uusi koulutusjärjestelmä taloyhtiöiden hallituksen puheenjohtajille ja jäsenille kannustaa heitä oman osaamisensa kehittämiseen ja luo edellytykset hyvälle hallitustyöskentelylle. Uusi tavoitteellinen koulutusjärjestelmä muodostuu perus- ja jatkokursseista, joita järjestetään ympäri Suomea.

Peruskurssit antavat valmiudet hoitaa lakisääteiset tehtävät ja velvoitteet taloyhtiön hallituksessa. Jatkokurssit ovat osaamista syventävää koulutusta sekä erikoistumiskursseja taloyhtiön luottamushenkilöille.

Taloyhtiöiden hallitustyöskentelyssä tarvitaan monia taitoja - aina kokoustekniikasta lähtien. Lisähaasteita osaamiselle asettavat rakennuskannan ja asukkaiden ikääntyminen, rakennustekniikan muutokset, tietoverkot ja yleinen vaatimustason kohoaminen. Taloyhtiöiden hallitusten koulutusjärjestelmä madaltaa kynnystä lähteä mukaan hallituksiin.

Kokousmallia verkosta!

Kiinteistöliitto on julkaissut taloyhtiöiden yhtiökokouksista sarjan opasvideoita, jotka käsittelevät yhtiökokousta uuden asunto-osakeyhtiölain mukaisesti ja auttavat taloyhtiötä valmistautumaan yhtiökokoukseen. Videot kertovat osakkaille ja hallituksen jäsenille kuinka yhtiökokouksissa toimitaan ja mitä asioita siellä käsitellään. Tavoitteena on myös kannustaa osakkaita osallistumaan yhtiökokouksiin.

Videot ovat vapaasti katsottavissa tästä linkistä.

Alueelliset Kiinteistöillat kuuluvat jäsenyyteen

Kiinteistöliiton alueelliset yhdistykset järjestävät suosittuja Kurssi- ja Kiinteistöiltoja, jotka sisältyvät jäsenmaksuun.

Tutustu koulutustarjontaan tapahtumakalenterissa ja ilmoittaudu mukaan!

Taloyhtio.netTaloyhtiosivutKiinteistolehti_logo_pieni_nega.pngKiinkoEuropean Property FederationKiinteistöalan Kustannus OyTalokeskustampuuri_s1.gifKTITilaajavastuu

Hyvä sivuston käyttäjä

Olemme kehittämässä Kiinteistoliitto.fi -sivustoa. Kehittämisen kannalta on olennaista saada hyvä kuva siitä, millaista tietoa sivuilta haetaan ja miksi. Seuraavan kysely täyttämiseen menee noin minuutti. Olemme kiitollisia, jos voisit käyttää ajan auttaaksesi meitä tekemään sivustosta paremmin palvelevan.

Avaamme kyselyn uuteen välilehteen. Voit suorittaa vierailusi loppuun ja vastata kyselyyn sen jälkeen.

Ystävällisin terveisin ja yhteistyöstä kiittäen

Timo Tossavainen
Kiinteistöliiton yhteysjohtaja