Osoitteenmuutos Jäsensivut
Etusivu Palvelut Jäsenedut Jäsenmaksut Liity jäseneksi
Taloyhtiöiden tulevaisuus Katsele video Taloyhtiöiden tulevaisuus
13.02.2017 (04:15)
Videolla Kiinteistöliiton toimitusjohtaja Harri Hiltunen, pääekonomisti Jukka Kero ja päälakimies Jenni Hupli keskustelevat taloyhtiöiden tulevaisuudesta.

Lausunto Lahden pysäköintipolitiikkaan

Kiinteistöliitto Päijät-Häme sai näkemyspyynnön Lahden pysäköintipolitiikkatyöryhmältä. Erityisenä tarkastelukohteena ovat ohjeet ja määräykset koskien polkupyöräpaikkoja, yhteiskäyttöautojen tulemisen vaikutuksia, autottomien kortteleiden mahdollisuutta sekä sähköautojen latauspisteiden rakentamisvelvoitteta.

Yhdistys antoi lausunnon 8.8.2017 Pysäköintipolitiikkatyöryhmälle. Lausunto on luettavissa oheisesta liitteeestä. Lausunto

* * *

Kiinteistöliitto Päijät-Hämeen ja DNAn välinen kymmenen megan laajakaistasopimus

Kaikilla jäsentaloyhtiöillä on mahdollisuus saada taloyhtiön jokaiseen asuntoon 10 megan laajakaistanopeutta edullisesti. Solmitun sopimuksen mukaan 10 M:n laajakaistan hinta on joko 1,19 e/as/kk (4 v.) tai 1,69 e/as/kk (3 v.), hinta riippuu sopimuksen pituudesta.

Lisänopeuden saanti vaatii DNAn ja taloyhtiön välisen kaapeli-TV- ja laajakaisstasopimukjsen päivitämistä.

Jäsentaloyhtiön asukkailta ei 10 megan laajakaistanopeuden käyttöönotto vaadi toimenpiteitä niissä taloyhtiöissä, joissa on 2 megan laajakaista ollut jo käytössä, koska aikanaan hankitut kaapelimodeemit ovat edelleen käyttökelpoisia. Tiedon siitä, koska 10 megan nopeus on asukkaiden käytössä, antaa isännöitsijä.

Lue lisää tästä liitteestä

Yhteystietojen muutokset

Jäsentalojen puheenjohtajien ja isännöitsijöiden vaihdokset tulee ilmoittaa yhdistyksen toimistolle. Näin saadaan varmistettua, että Suomen Kiinteistölehti, sähköiset- ja paperiset jäsentiedotteet menevät oikeaan osoitteeseen.

Muutokset voi ilmoittaa tästä tai 044 0945600.

Opinnäytetyö: Aurinkopaneelien ja -keräimien avulla energiaa kiinteistöön

LAMKin kolmannen vuosikurssin opiskelija Helena Ventus teki opinnäytetyön aiheesta aurinkopaneelien ja -keräimien avulla energiaa kiinteistöön. Aurinkoenergian hyödyntäminen kerros- ja rivitalokiinteistöissä. Pääset lukemaan lopputyön tästä linkistä.

* * *

KiinteistöliittoTaloyhtio.netTaloyhtiosivutKiinteistolehti_logo_pieni_nega.pngKiinkoKiinteistöalan Kustannus OyTalokeskusTampuuriTilaajavastuu